خواص دارویی سماق

سماق درختچه ای کوچک به ارتفاع 3 الی 4 متر، گل های آن خوشه ای متراکم، میوه آن قهوه ای مایل به ارغوانی، برگ های شانه ای، برگچه های دندانه ای و گوشت میوه آن ترش است.این گیاه گونه های متنوعی دارد که بعضی از این گونه، جنبه تزیینی دارد.این گیاه در خاک های شنی، لومی، رسی، اسیدی، قلیایی و خنثی رشد می کند.

سماق کجا رشد می کند؟

بومی مناطق مدیترانه ای است، در آسیای شرقی، جنوب ایتالیا و ایران می روی. در ایران در آذربایجان، فارس، خراسان، قم، تبریز و در مناطق استپی کوه های البرز و زاگرس می روید.

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از گروه های فعال در زمینه فروش عمده گیاهان دارویی در ایران این افتخار را دارد که به فروش عمده سماق در ایران و خاورمیانه بپردازد.شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و شیوه های ارسال با مشاورین ما در تماس باشید.

 گونه های سماق در ایران

سماق به عنوان یکی از برترین گیاهان درمانی برای معده و گوارش در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه در دنیا چندین اسم دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

 

نام علمی: Rhus coriaria

 

نام عمومی: Sumac

 

خانواده گیاهی: Anacardiaceae

معجزه لاغری با دمنوش سماق

این گیاه خوش رنگ درمان مناسب و طبیعی برای لاغری است. این گیاه به علت داشتن ویتامین C و چربی سوزی بالا برای لاغری بسیار مفید است. طرز تهیه دمنوش سماق : دو قاشق پودر سماق در دو لیوان آب جوش حل کنید و پس از دم کردن صاف کرده و میل بفرمایید.

سماق هدیه طبیعت برای سلا مت و زیبایی پوست

ماسک این گیاه  به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. طرز تهیه ماسک سماق : یک قاشق غذاخوری از پودر آن را با آب حل کرده و با پنبه صورت را به ماسک آغشته کرده و پس از نیم ساعت با آب سرد بشورید.