ویژگی های رازیانه 

رازیانه یک گیاه معطر و شفابخش قدرتمند است. این گیاه در آشپزی نیز مصارفی دارد. اما پیش از اقدام برای خرید آن باید درباره شناخت رازیانه به جمع آوری بهترین اطلاعات بپردازیم.خواص شگفت‌انگیز و قدرتمند فراوانی که تخم ،روغن، عرق و دمنوش رازیانه دارد، سبب شده که این گیاه یک درمان گیاهی طبیعی برای مشکلات مختلف سلامتی باشد، از جمله سوء هاضمه، کم‌خونی، یبوست، نفخ، اسهال، قولنج، اختلالات قاعدگی، اختلالات تنفسی و مشکلات چشم. در این نوشتار در باره خواص رازیانه اعم از تخم،‌ روغن، عرق، و دمنوش آن با استناد به یافته های علمی پرداخته می شود

میوه های خشک شده گیاه Foeniculum Vulgare Miller با همین نام علمی از خانواده (Apiaceae) که حداقل واجد 4 درصد اسانس می باشد.

فروش عمده رازیانه به عنوان یکی از بزرگترین خدمات گروه بازرگانی هربال به شمار میرود.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش عمده گیاهان دارویی با متخصصان ما در تماس باشید.

کدام قسمت رازیانه استفاده میشود؟

میوه های خشک شده گیاه Foeniculum Vulgare Miller از خانواده (Apiaceae) که حداقل واجد 4 درصد اسانس می باشد.علاوه بر این، رازیانه مزایای زیادی هم برای مو، پوست و زیبایی دارد. شناخت رازیانه و بسیاری از خواص رازیانه به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضد اسپاسم، ضد نفخ و ضد احتقان آن است. تخم رازیانه همچنین یک منبع عالی از مواد معدنی ضروری و فیتواستروژن‌ها و همچنین مواد مغذی گیاهی مانند کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها (زردینه‌ها)، کامفن، فنکون و آنتول است. در این نوشتار مزایای شگفت‌انگیزی را که این دانه‌های کوچک برای سلامتی و زیبایی شما دارند، معرفی می‌کنیم. با مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید اطلاعات کافی در مورد تخم رازیانه کسب کنید.

شناخت رازیانه

نام های اصلی گیاه رازیانه

نام علمی رازیانه :Foeniculum  Vulglre Miller.

نام انگلیسی رازیانه : Fennel.

نام آلمانی رازیانه : Fenekel, , Fenchel, Echter Fenchel, Susser Fenchel.

نام فرانسوی رازیانه : Fenouil, Aneth Doux.

نام عربی رازیانه : رازیانج، بارهلیا، برهلیا، شمرة، شمار.

نام فارسی رازیانه : رازیانه، راجومه، رزنه، بادیان، بادیان سبز.

اگر چه رازیانه مزایای شگفت‌انگیز فراوانی برای بهداشت و زیبایی دارد، اما باز هم دانستن عوارض جانبی شایع رازیانه برای جلوگیری از هر گونه نتیجه‌ی ناخواسته­ آن بسیار مهم است. اگر شما نمی‌دانید که مصرف روزانه‌ی رازیانه به کدام شیوه توصیه می‌شود و این که آیا می‌توانید از آن استفاده کنید یا نه، بهتر است با پزشک یا ارائه‌دهنده‌ی مراقبت‌های بهداشتی قبل از استفاده از رازیانه جهت اختلالات پزشکی مشورت کنید.